Pink Dust blog

Lepényke reggelire | Gluténmentes, tejmentes recept

Pofon egyszerű, mégis újszerű szerintem (vagy legalábbis az volt, amikor kitaláltam 🙂 ), és ha reggeliről van szó, azt hiszem, ez a specialitásom. Egyébként kényszer szülte megoldás, mert a kollégiumban azért nem voltunk felszerelve tonnányi hozzávalóval, abból főztünk, amit találtunk. Szóval ez egy 7 éves recept!

Hozzávalók 1 fő reggelijéhez – Zabpelyhes verzió

  • 1 nagyobb tojás
  • 2 marék kukoricapehely 
  • 1 dl rizstej vagy más növényi tej + benne áztatni 2 percig 1 kis marék gluténmentes zabpelyhet
  • olaj/kókuszolaj/laktózmentes vaj, amennyiben csak laktózra vagy érzékeny/növényi margarin a sütéshez

Lepényke reggelire| Gluténmentes, tejmentes recept
Lepényke reggelire| Gluténmentes, tejmentes recept
Hozzávalók 1 fő reggelijéhez – Sima verzió

  • 1 nagyobb tojás
  • 2 marék kukoricapehely
  • néhány korty növényi tej 
  • zsiradék a sütéshez

Lepényke reggelire| Gluténmentes, tejmentes recept

Extrák: áfonya / narancslekvár+tejszínhab / málna / akácméz / eper+friss bazsalikom

Serpenyőben felhevítjük a zsiradékot, majd az összekevert lepényke alapanyagokat elterítjük benne egyenletesen. Pár percig sütjük közepes lángon vagy 12/7-es fokozaton, kinek mi van otthon… majd óvatosan felsegítjük lapos fakanállal, és megfordítjuk. Tovább sütjük pár percig, ízlés szerint – én általában közepesen barnára szeretem sütni, de néha ropogósan kívánom, olykor puhábban.

Az extrák közül válasszuk ki, amelyik jól esik, vagy találjunk ki mást, a fantáziánkra van bízva.

Jó étvágyat!

Az igazi társad keresed? Randivonal!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!